Svar: Ferie og flaske

24. januar 2011

Alder:
3 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Transport og ferie.

Kære tvillingemor

Det vil være helt rigtigt at bruge vand fra flaske. Du bør brug vand fra flaske til børnene, når de skal have noget at drikke, skal have vand i deres grød og mos, skal have skyllet deres frugt og bær, skal have børstet tænder osv. Og du skal være særligt opmærksom, hvis og når I spiser ude, at de ikke får vand fra hanen, isterninger som ikke er lavet af flaskevand osv. Får de (eller I) først en maveinfektion, så er jeres ferie ødelagt ...

Du må gerne lave mme til dem med vand fra flaske og du behøver ikke koge det først, hvis de drikker mælken med det samme. Men det vil generelt være en god idé at ...

Annonce

... medbringe en elkedel. Du kan købe en lille en beregnet til rejsebrug, som indeholder ca 2 kopper vand og hvortil der hører en rejse-adaptor, så den kan passe i stikket på hotellet/lejligheden, hvor I skal bo. Du skal naturligvis sikre dig hjemmefra, hvad stik/strøm der passer.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det kan være praktisk at kunne lave lidt færdiglavet grød til børnene, hvor I bor og hvis du medbringer eller køber grødpulver som blot skal blandes med kogt vand, så har du mulighed for at kunne lave lidt til børnene at spise på værelset. Det kan være rigtig praktisk og rart.

Håber du kan bruge dette lidt videre, og rigtig god ferie, når I når så langt :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om transport og ferie:

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte