Svar: Ferie og flaske
24. januar 2011
Alder:
3 mdr.
Kære tvillingemor
Det vil være helt rigtigt at bruge vand fra flaske. Du bør brug vand fra flaske til børnene, når de skal have noget at drikke, skal have vand i deres grød og mos, skal have skyllet deres frugt og bær, skal have børstet tænder osv. Og du skal være særligt opmærksom, hvis og når I spiser ude, at de ikke får vand fra hanen, isterninger som ikke er lavet af flaskevand osv. Får de (eller I) først en maveinfektion, så er jeres ferie ødelagt ...
Du må gerne lave mme til dem med vand fra flaske og du behøver ikke koge det først, hvis de drikker mælken med det samme. Men det vil generelt være en god idé at medbringe en elkedel. Du kan købe en lille en beregnet til rejsebrug, som indeholder ca 2 kopper vand og hvortil der hører en rejse-adaptor, så den kan passe i stikket på hotellet/lejligheden, hvor I skal bo. Du skal naturligvis sikre dig hjemmefra, hvad stik/strøm der passer.
Det kan være praktisk at kunne lave lidt færdiglavet grød til børnene, hvor I bor og hvis du medbringer eller køber grødpulver som blot skal blandes med kogt vand, så har du mulighed for at kunne lave lidt til børnene at spise på værelset. Det kan være rigtig praktisk og rart.
Håber du kan bruge dette lidt videre, og rigtig god ferie, når I når så langt :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske